По евроефира

 

Ти нямаш пол,

ти нямаш раса,

ти нямаш Бог,

ти нямаш класа...

 

Трудът ти е нищо

гладът ти,

гневът ти,

 

ти нямаш чест,

родина,

любими,

 

щом ние ти кажем -

животът те смила

превръща те в каша,

в която със пръсти

 

глупак като теб

те прави на друго,

каквото ни трябва

дори да не трябва

 

да има,

 

но може

да бъде угодно,

 

защо не до утре,

 

а после отново:

 

на каша

 

до пръсти

 

и чучело ново

от старите дрипи,

 

да има,

ту за протести

или пък за фронта

 

или да целува

нозете по робски.

 

Ти нямаш ни знаме,

ни вкус,

ни ум,

ни си възпитан,

 

да мислиш,

да бъдеш,

да знаеш какво си,

 

но днеска сполучи,

че радиоточка

имаш

а ние:

в Европа,

 

най-мъдро ще кажем,

какво ще ти е нужно,

какво да обичаш,

кое ти е тъжно,

какво е лъжата,

дори да те лъжем

 

най-мъдро ще кажем,

с какво да се храниш,

какво да сънуваш,

какво да помисляш,

 

в какво да се молиш!

 

Когато убиваш: защо да се радваш!

Когато те грабят,

те бият,

размазват,

 

защо си виновен

и трябва да славиш

от Бога, по-силно

тази Европа,

 

защото си нищо,

 

мислещо нищо!

 

Ти нямаш съвест,

щом ние ти кажем,

какво те боли

от какво се тревожиш,

какво не желаеш,

желаеш,

обичаш 

и мразиш:

 

Това е!

 



ОПАСНА КОМЕДИЯ
Сценичен вариант - Димитър Кабаков
Сценография и визуална среда - Петко Танчев
Костюмограф - Ясмин Манделли
Музика - Иван Лечев
Мултимедия - Димитрис Георгиев и Виктория Караколева
Хореограф – Люба Валентинова
Участват – Аня Пенчева и Георги Ангелов
Там, някъде, след последната война…
Всичко е наред, животът продължава, всеки събира късчета от душата си и се опитва да живее.
Две оцелели души се срещат в пространството, всяка от тях остра, чувствителна, отчаяна и решена все пак да продължи напред.
Има болка и тъга, има и смях, има и абсурд, защото живота продължава.
И е интересно, и е забавно-абсурдно да го живееш с двамата ни герои.
Те ви чакат, на брега на морето.
Време е да нахраните заедно чайките!

Да се влюбиш

1.
Не си спомняше от кога, дъжд не валеше, но тя излизаше винаги с чадър. Веднъж го забрави и от ясното небе върху нея се изля порой: топъл и жаден. Стичаше се по лицето й, брадичката, по шията й. Плъзгаше струйки под пазвата й, между гърдите й и превръщаше гънките на тялото й в русло на трепетна река. По която й се стори, че плуват книжните лодки от всички неизпратени любовни писма с най-сладострастни и нежни обяснения. Омекваха телата им, за да се разпаднат в топлата и мокра истина, която не се нуждаеше дори от думи, а ги поглъщаше в недрата си.
Тя обърна лице нагоре за да отпие онова от което се криеше. Имаше наблизо кафе, вход на жилищна кооперация, козирка на спирка, а дори не ги забеляза и продължи под дъжда.
Спря да взима чадър, но повторно дъжд така не я изненада.
Само веднъж видя подобен от прозореца на колата на свой приятел, който ненадейно спря, миг преди да завали и й предложи да я отведе до вкъщи. Не можа да му отговори защо плаче.
После се любеха, но това не беше любов.
Да се влюбиш е като да те изненада дъжд.
2.
Той не излизаше никога с чадър. Често го мокреше и това не му правеше впечатление.
Дъждът не можеше да го изненада.
Но го изненада онзи летен вирус. Не помнеше да е боледувал. Твърде устойчив, твърде закален организъм.
Три дни се мята във видения. Между сън и реалност. Никога не беше се излежавал толкова.
Плъзгаше се по рохкав, влажен бряг. Впиваше пръсти да се задържи. Пара излизаше от лакомата паст под него и имаше нещо сладостно в дъха й. И част от него желаеше да се пусне. Изкусена беше да бъде погълнат. Но разум над неговия го държеше и силата над неговата го задържа.
Когато се опомни изпитваше слабост, каквато не помнеше да е изпитвал преди. И колкото по-слаб беше, толкова по-нежни и гальовни чувстваше слънчевите лъчи, които го докосваха.
Не разбра името на вируса, както и името на онази жена, която видя веднъж от далеч и го накара да си припомни онова прекрасно усещане след отминаващата треска.
Да се влюбиш е като да те тресне вирус.
3.
Той си мислеше: “Да се влюбиш е като да гледаш на кафе, не е важна истината, а фантазията.” Мислеше си още за стотици други неща, докато снимаше полугола нимфа се спуща със сърф по гребена на свирепа вълна.
Тя пък си мислеше: “Да се влюбиш е като да се спущаш със сърф по гребена на свирепа вълна.”. Мислеше си още стотици други неща, преди да види как той пада.
Беше много способен фотограф, истински художник. От висока класа. Но не умееше да плува.
Тя го спаси. Не очаквайте любовна история. Стотици беше спасявала. Всъщност това й беше работата.
Не се срещнаха повече и той не разбра, че се е удавила. Не в морето, а в плитчините на едва пъплещата река, край родното й село. Никой не разбра причините.
Да се влюбиш е като да се удавиш. Няма значение, колко си опитен.
©Стефан Кръстев
17.04.2010

По евроефира

  Ти нямаш пол, ти нямаш раса, ти нямаш Бог, ти нямаш класа...   Трудът ти е нищо гладът ти, гневът ти,   ти нямаш чест, ...