Една сбъдната мечта

 


С библиотека "Галактика" съм израснал.

За мен в нея са били винаги асовете във фантастиката.

Мечтаел съм да имам и аз публикация в библиотека "Галактика", но съм го мечтаел по същият начин, както да летя със светлинна скорост, да размахвам джедайски меч, да се телепортирам, да се губя из космоса и да откривам непознати светове, в които да откривам нещо нови и за себе си, да контактувам със симпатични извънземни и да спасявам човечества.

Изчитал съм книга след книга и свят след свят, от интересен по-интересен и съм се отдавал на следващи мечтания, пред които са бледнеели гореизброените.

Събирал съм ги, търсил и в антикварните книжарници, правил пълна колекция, давал на някой да чете една книга, на друг друга. Губил съм ги и пак съм ги възстановявал, а някои прочитал и по десетки пъти. 

После: системите се смениха.

После: "Галактика" имаше друг вид и концепция.

После: спря да излиза.

После: следваха много разнородни неща в живота ми.

Вече излизаха други поредици, но един ден разбрах - все пак мой разказ ще бъде включен. И беше включен. 

В последната книга на библиотека "Галактика", с която библиотека "Галактика" каза "Сбогом" на няколко поколения мечтатели. 

"Антиутопия" - сборник под името на Агоп Мелконян, но освен неговият "Бедни мой Бернардие" са включени и отличени разкази в конкурсите в името му.  

Сред тях и моя: "Няма да му драскаш на вратата".

Някои мечти изглеждат твърде близки, но се разминаваме с тях.

Други ни се струват, че са в дълбокия космос, но точно те се случва да се осъществят. 

Тази беше сред най-прекрасните. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Честит празник: 139 години от Съединението на България

5. 09. 2024, 18:50 ч. В навечерие на Съединението Фолклорния ансамбъл "Българско хоро" е част от програмата за тазгодишния празник...